Subject: Aspiratsioonisüsteemide puhastamise ja plahvatusohutusseadmete nõuete täpsustamine
From: "Eleros Air" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Jan 2025 09:11:13 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Päästeameti esindaja,

Kirjutan teile seoses küsimustega mis puudutavad aspiratsioonisüsteemide (on 
tööstuslik õhupuhastus süsteem mis eemaldab tootmisprotsessides tekkiva 
tolmu, saasteosakesed või suitsu, et tagada ohutu ja puhas töökeskkond) 
puhastamise ja sellega seotud ohutusnõuete regulatsiooni Eestis. Meie 
ettevõte Eleros Air OÜ tegeleb aspiratsioonisüsteemide hoolduse ja ennetava 
ohutuse tagamisega tootmisettevõtetes peamiselt puidu- ja mööblitööstuse 
sektoris.

Oleme oma töö käigus märganud, et paljud puidutööstusettevõtted ei kasuta 
aspiratsioonisüsteemides tule- või plahvatusohutusseadmeid (näiteks 
plahvatustõkkeid, tagasilöögiklappe, sädemekustutust). Samuti näib, et 
süsteemide puhastamine ja regulaarne hooldus on sageli puudulik mis võib 
kaasa tuua olulisi tuleohte ja plahvatusriske.

Soovime täpsustada järgmisi aspekte, et oma klientidele paremini nõu anda ja 
järgida Eesti tuleohutusnõudeid:

1.	Aspiratsioonisüsteemide puhastus ja hooldus:

*	Millised seadused või standardid reguleerivad aspiratsioonisüsteemide 
torustike puhastamise sagedust, kvaliteeti või kas üldse on kohustus 
aspiratsiooni torustiku puhastada?
*	Kas Päästeametil on juhised või nõuded, mis määravad ära puhastusgraafiku 
või dokumentatsiooni esitamise kohustuse?

2.	Plahvatus- ja tuleohutusseadmed:

*	Kas on olemas selge nõue, et aspiratsioonisüsteemides tuleb kasutada 
plahvatustõkkeid, sädesummuteid või muid tule- ja plahvatust ennetavaid 
seadmeid?
*	Kui jah, siis millistes olukordades või tootmisprotsessides on need 
seadmed kohustuslikud?

3.	Puidutööstusettevõtted ja nende vastavus nõuetele:

*	Kas Päästeamet on teadlik, et paljud puidutööstusettevõtted ei kasuta 
eespool mainitud seadmeid?
*	Kas selliste ettevõtete puhul toimub regulaarne järelevalve ja 
juhendamine?

Meie eesmärk on tõsta teadlikkust aspiratsioonisüsteemide puhastamise ja 
ohutusseadmete olulisusest, et vähendada tule- ja plahvatusriske 
tootmissektoris. Oleme valmis vajadusel kaasa aitama ennetava tegevuskava 
loomisele või jagama oma kogemusi selles valdkonnas.

Oleme tänulikud, kui saaksite vastata meie küsimustele või juhatada edasi 
vastava valdkonna spetsialistile.

Lugupidamisega,
Erki Tammann
Tegevjuht
Eleros Air OÜ
Telefon: +372 55570470
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>